Content Marketing - co to takiego?

W ostatnich miesiącach w sieci króluje fraza content marketing. Wiele osób zastanawia się o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego całe gro specjalistów tak się tym zachwyca. W tym artykule postanowiliśmy nieco dokładniej opisać Ci te wszystkie procesy, aby content marketing nie stanowił dla Ciebie wyłącznie dziwnego i niezrozumiałego stwierdzenia.

Czym jest content marketing?

Można powiedzieć, że jest to szeroko pojęta treść, której w sieci nie brakuje. Nie chodzi tutaj wyłącznie o artykuły na blogach, ale również posty na profilach społecznościowych, infografiki, czy filmy wideo. Ja na razie wiele firm skupia się przede wszystkim na treściach pisanych, jednakże wideo zdobywa coraz większą popularność, więc za jakiś czas może się to wszystko zmienić.

W czym pomaga content marketing?

Przede wszystkim jest wykorzystywany do promocji różnorakich usług i firm. To potężne narzędzia, które przy odpowiednim zaplanowaniu strategicznym mogą przynosić naprawdę solidne rezultaty. Codziennie na całym świecie powstają nowe filmy, artykuły, czy jeszcze inne treści, dzięki którym firmy mogą docierać do świadomości swoich potencjalnych klientów.

Niewątpliwą zaletą content marketingu jest fakt, że nie jest to tradycyjna reklama, w której liczy się przede wszystkim agresywny przekaz marketingowy. W tym wypadku mamy do czynienia z dawaniem użytkownikom olbrzymiej wartości, która nie odstrasza go, ale dodatkowo zachęca do sprawdzenia produktów, czy usług, które oferujemy.

Najlepsze jest to, że content marketing może przybierać najróżniejsze formy i na pewno będziesz w stanie stworzyć coś atrakcyjnego dla Twojej grupy docelowej. Jest to ważne, aby przekaz nie był w żaden sposób sztampowy i nudny, gdyż wtedy jego wartość znacznie się obniża w oczach potencjalnego odbiorcy.

Żeby content marketing działał jak należy, to będziesz musiał solidnie przeanalizować swoją grupę docelową, aby zaoferować jak najbardziej dopasowany przekaz. Warto jest na to poświęcić swój czas, ponieważ z pewnością nie pożałujesz i jedynie na tym zyskasz.

Czy warto zatrudniać specjalistów?

Jeśli czujesz, że sam nie dasz sobie rady z tworzeniem treści, to tak. Jak najbardziej warto byłoby w tym celu wynająć ludzi, którzy się na tym znają i pomogą Ci zaplanować kolejne działania w oparciu o content marketing. W ten sposób szybko zaczniesz budować swoje grono odbiorców i nie zawiedziesz się na tym sposobie pozyskiwania klientów.