Content marketing i SEO – czy to się w ogóle łączy?

Wydawać by się mogło, że SEO i content marketing to dwa zupełni inne światy, które nie mają ze sobą wiele wspólnego. Tymczasem jest zupełnie inaczej, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż algorytmy Google przemierzają sieć w poszukiwaniu jak najlepszej treści. Właśnie z tego powodu warto byłoby postawić na przemyślane działania content marketingowe, które mogą skutecznie pomagać w zdobywaniu klientów.

W jaki sposób należy tworzyć content dla SEO?

Pamiętaj, że są to tylko wskazówki, a nie twarde wytyczne. Przede wszystkim skupiaj się na swojej grupie docelowej i koncentruj się na tym, co lubią Twoi odbiorcy. To bardzo ważne i stopniowo pozwoli Ci na pozyskiwanie kolejnych czytelników.

Jedną z najważniejszych zasad jest zakaz powielania treści. Jeśli coś publikujesz, to koniecznie powinno to być unikalne i wyjątkowe nie tylko dla czytelnika, ale również wyszukiwarki Google. Artykuł nie powinien mieć więcej niż 5000 znaków i konkretnie odpowiadać na pytania potencjalnego czytelnika. 

Nie ignoruj wezwań do działania i zachęcaj użytkowników w swoich artykułach np. do kliknięcia Lubię to, czy też do zapisania się na Twoją listę mailingową.

Dobra treść jest zawsze na topie!

Być może wydaje Ci się, że w dobie video użytkownicy nie zwracają uwagi na inne treści. Otóż warto żebyś zmienił swoje myślenie, ponieważ bardzo dużo przez to tracisz. Dobra treść będzie zawsze w cenie, co pokazują przykłady najbardziej popularnych blogerów, którzy publikują merytoryczne i wyczerpujące posty.

To gwarantuje im stały dopływ czytelników każdego miesiąca, jak również wielu oddanych fanów. Ty również możesz pójść w tym kierunku, jednakże należy nastawić się na ciężką pracę w tym zakresie.

Warto na swoim blogu mieć kilka tekstów, które będą prawdziwym motorem napędowym dla Twojej strony. Skupiaj się tym na rozwiązaniu kluczowych problemów, które dręczą Twoją grupę docelową. Pamięta jednak, żeby dawać im absolutnie wyczerpujące informacje.

Jeśli wiesz, że artykuł wyszedł zbyt długi, to zastanów się nad podzieleniem go na dwie lub nawet trzy części. Dzięki temu jeśli pierwsza część się spodoba, to na pewno wiele osób z niecierpliwością będzie oczekiwało kolejnej.

To wszystko będzie napędzało skutecznie ruch z wyszukiwarek i gwarantowało Ci stałe wzrosty. Warto więc o tym pamiętać, gdyż SEO oraz content marketing mają ze sobą więcej wspólnego, niż mógłbyś przypuszczać.