Optymalizacja TITTLE pod kątem wyszukiwarki – jak się za to zabrać?

Nie da się zaprzeczyć, że tytuł strony to jeden z jej najważniejszych elementów i zdecydowanie radzimy Ci się na nim jak najmocniej skupić. Wydawać by się mogło, że żyjemy w czasach, kiedy to dostęp do wiedzy jest tak szeroki, iż nikt nie powinien mieć najmniejszych problemów z przygotowaniem właściwych znaczników TITLE. Niemniej jednak wciąż niemała liczba webmasterów ma z tym problemy.

Co to w ogóle jest TITLE?

Najprościej rzecz ujmując jest to nic innego jak tytuł witryny, czy danej podstrony serwisu. W kodzie znaku jest on widoczny pomiędzy specjalnymi znacznikami sekcji. Można powiedzieć, że title poniekąd opisuje zawartość danej podstrony.

Jakie są najczęściej popełniane błędy?

Przede wszystkim wśród błędów króluje powtarzanie tagu TITLE na każdej podstronie, czyli nie zmieniamy go i cały czas mamy do czynienia są tą samą nazwą. Dla wyszukiwarki nie jest to zbyt atrakcyjne rozwiązanie i zdecydowanie warto byłoby w zależności od danej podstrony wprowadzić inne TITLE.

Nie marnuj miejsca w tytule na zupełnie niepotrzebne frazy typu STRONA GŁÓWNA, czy WITAJ. Być może jeśli chodzi o sens marketingowy umieszczanie tego typu zwrotów ma jakiś sens, jednakże jeśli mówimy o optymalizacji serwisu, to warto jest ich unikać.

Pamiętaj również o tym, aby nagminnie nie upychać różnych słów kluczowych w TITLE, gdyż poniekąd jest to marnowanie miejsca, o którym pisaliśmy powyżej.

Jak przygotować TITLE?

Przede wszystkim nie może to być zbyt krótki, ponieważ nie będziesz w stanie wykorzystać potencjału, który oferuje ta możliwość. Z kolei zbyt długi tag TITLE nie będzie w całości wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Idealne długość do 55-70 znaków bez spacji. Jest też kilka źródeł, które podają, iż aby TITLE był wyświetlany prawidłowo, to nie może jego szerokość przekraczać 512 pixeli.

Ważne znaczenie ma tutaj również kolejność słów kluczowych. W pierwszej kolejności powinieneś umieścić takie, na których najbardziej Ci zależy i mają dla Ciebie duże znaczenie. Nie zapominaj również o unikalności TITLE, bowiem w przypadku pozycjonowania takie zabiegi są niezbędne. Dzięki temu będziesz mógł stopniowo notować wyższe wskaźniki odwiedzin Twoich serwisów.