Strony „satelitarne celowe” – czym są i jak wykorzystać ich potencjał?

Google na bieżąco wprowadza różne algorytmy, ciągle zmienia sposób działania swoich robotów wyszukiwarki, aby eliminować spam. W dobie tych wszystkich modyfikacji wykształciło się inne rozwiązanie, które nazywane jest stroną satelitarną celową.

Tego typu strona jest tworzona w różnych celach, w zależności od tego, w jaki sposób jest prowadzona cała kampania marketingowa. Może to być np. sprzedaż pozostałości danej kolekcji, czy też mające na celu zbieranie bazy mailingowej. Ktoś inny może chcieć dodatkowo wypozycjonować pewne frazy oraz wybraną przez siebie witrynę. Tak naprawdę, tego typu powodów może być naprawdę wiele.

Czym strona satelitarna nie jest?

Wiele osób strony satelitarne celowe mylą z tzw. landing pages. Na wstępie chcemy powiedzieć, że w żadnym wypadku niczym takim ona nie jest, aczkolwiek należy powiedzieć, że ich cel jest bardzo zbliżony.

Jakie zalety ma strona satelitarna?

Tego typu strony są tworzone przede wszystkim w celu jak najszybszego zwiększenia widoczności marki w internecie. Jednym z najważniejszych założeń jest pozyskiwanie nowego ruchu, jak również prezentacja swojej oferty jeszcze szerszemu gronu osób. Jeśli jakiś użytkownik odwiedzi stronę „matkę”, to wcale nie musi od razu dokonać właśnie na niej zakupu. Warto jest zadbać o to, aby w wynikach wyszukiwania, najlepiej na pierwszej stronie znalazła się również odpowiednia strona satelitarna dla serwisu „matki”. Dzięki temu zwiększasz szanse na to, że ktoś faktycznie zdecyduje się na zakup danego towaru, co na pewno jest dla Ciebie niezwykle ważne.  

Oczywiście wszystko należy stale monitorować, z czym nie powinno by ć najmniejszych problemów, ponieważ obecnie nie brakuje doskonałych narzędzi, które Ci to umożliwią. Dzięki temu bardzo szybko można przekonać się na ile działania w pozycjonowaniu są skuteczne i gdzie ewentualnie należy wprowadzić niezbędne zmiany, aby ta skuteczność była możliwie jak najwyższa.

Dodatkowo polecamy zbieranie informacji na temat każdego z klientów i tutaj z pomocą również przychodzą nowoczesne narzędzia analityczne, dzięki którym możesz bardzo szybko poznać sposób działania użytkownika oraz jego potencjalne oczekiwania.